CONFLICTUL SOCIAL DINTRE MEDIOCRITATE ŞI ELITĂ
Niciodată elita nu ȋşi dezmite poziţia şi valoarea
ca să se antreneze ȋntr-un conflict neproductiv cu zona mediocrităţii umane. Ba
mai mult, elita ştie şi acţionează ȋn cunoştinţă de cauză spre binele clasei mediocrilor,
mult mai numeroasă. Cea care formează ȋn orice societate majoritatea
covȃrştoare. Ȋn schimb mediocritatea şi-a făcut un obicei istoric din a
batjocori elita. Nu s-a putut ȋnvăţa minte ȋntreaga lume, dupa atȃtea
nenorociri. Că locul mediocrităţii nu este la frȃie. Legenda religioasă despre Cain şi Abel s-a
repetat şi de repetă ȋn istorie ȋn orice domeniu. Este o lege oare, ca mediocritatea
să se revolte ȋn faţa naturii pentru nedreptatea de a exista? Nici un individ
mediocru nu este mulţumit de zarurile aruncate de natură pentru toate
deficienţele lui, cele ce nu sunt deficienţe decȃt dacă el le compară cu valorile
celor din elită, altfel sunt nişte caracteristici umane normale.
Ceea ce nu este corect aici este că mediocritatea
se revoltă ȋn faţa naturii lovind ȋn elită.
Oamenii au oroare de cuvȃntul mediocritate, dar nu au dreptate, pentru
că acest cuvȃnt vine de la cuvȃntul mediu,
adică echilibrat, firesc, normal. Oamenii tind să se creadă toţi, deasupra
celorlalţi, din cauza acelei stime se sine instinctive, exagerate, ce ȋi ȋnşeală
chiar din interiorul lor.
Una dintre cele mai mari tristeţi şi dezamăgiri
ale lumii pleacă de la dorinţa reală a medocrităţii de a ȋnlocui elita. Dar nu
se opreşte la a ȋncerca pe drept să facă acest lucru, concurȃnd cu adevărat, ci
a găsit o soluţie ȋngrozitoare. Să şteargă elita din existenţa ei fizică.
Ȋnţelesul acestui luru este la fel de ȋngrozitor. Pe ce bazează această idee?
Pe faptul că anulȃnd fizic indivizii, cei ce de fapt nu au nici o vină că au
fost născuţi şi crescuţi la o capacitate intelectulă mai ridicată, inevitabil cineva
trebuie să le ia locul. Adică să vină cei din spate şi să se aşeze ȋn faţă, dat
fiind că: locurile au rămas libere şi că cineva trebuie să ocupe aceste locuri.
Pentru ca lumea să meargă mai departe. Va merge mai departe, desigur, dar
şchiopătȃnd.
Este mai mult decȃt mizerabilă această
atitudine a lumii şi mai mult decȃt perversă. Dispariţia fizică a celui născut
mai valoros doar pentru asta, este nu numai o crimă uluitoare ci şi o trădare a
esenţei ȋntregii umanităţi, pentru că omorȃnd elitele mediocritatea ȋşi taie
craca de sub picioare. Nu va mai fi cine să creeze, să producă, să organizeze,
să conducă consistent, adică să aducă o reală bunăstare popoarelor. Dumnezeu a
creat aşa lumea şi nici un om nu are calitatea de a contesta sau de a schimba
acest lucru.
Nu este plăcere şi fericire mai mare şi
linişte mai mare a vieţii decȃt cea pe care o trăieşte omul mediu, omul obişnuit.
Puterea de a gȃndi mai mult, mai adȃnc şi mai des decȃt i se cuvine unui om
obişnuit, adică mediocru, este o mare
pacoste a celuilalt om, cel dintr-o elită,
ales aşa de către Dumnezeu. Acest om creat pentru elită, aşezat ȋn partea de
sus a clopotului lui Gauss, a distribuţiei naturale, fireşti, a oricărei
mulţimi, este un om necesar. Acest om are dezavantajul durerii de a fi treaz,
acel avantaj pe care şi-l doresc ceilalţi, doar pentru o mărire iluzorie, cei
ce moţăie fericiţi.
Un stat care nu ȋnţelege acest lucru şi lasă
să se cocoaţe la vȃrf oameni mediocrii este sortit pieirii. Impostoriatul
devine un mod de viaţă iar impostorii umplu repede ȋntreg spaţiul public. Ei
nici măcar nu ştiu că sunt impostori, cred că aşa este firesc să fie. Cea mai
mare tristeţe a istoriei este prostia de a dispărea astfel a statelor.
Corect dar acolo unde elita nu s-a abandonat, astfel abandonând și pe cei mediocrii fiecare este la locul lui, își cunoaște locul și îl accepta Mediocrîi au mereu un scop, să se apropie de elita și dacă nu pot, să coboare elita la nivelul lor. Cei din elita de multe ori își abandonează scopul. În anii '90 era la moda reflectia: "somnul rațiunii naște monștrii". Soluția sau solutiile: Elitele să fie conștiente de rolul lor în societate și prin educație, și nu numai cea școlastica prin cultură și prin conștientizare să ridice pe cei mediocrii în a înțelege rolul fiecăruia în societate pentru bunul ei mers. Se pare ca în unele culturi, la unele națiuni, în unele țări, merge.
RăspundețiȘtergereMultumesc de mesaj, prietene. Ai dreptate se gasesc si pentru elite cateva metehne. Partea de caracter adesea joaca feste si celor mai cultivati dintre oameni. Mai ales...
RăspundețiȘtergereMinci un mar sa-mi spui, care, e?!...legea manastireasca sustin pe vinovatele mele 1900-vesnic nu renunt vesnic la acuzatii?..supe vesnic.
RăspundețiȘtergereSint semnele mele puse pe vinovate[motivul] corect intemeiate pe temei legal corect de 7, 1900-vesnic.
RăspundețiȘtergere