Este prea superficial a crede că omul nu este, la rândul
său, o componentă directă a Realităţii, cu acele atribute informaţionale care
îl leagă nemijlocit de ceea ce poate fi o ascundere a miezului informaţioal al acesteia. Trei atribute, ce ne par simple stări sociale şi psihologice ale
minţii şi sufletului său, sunt de fapt trei pivoţi înfipţi adânc în altceva
decât se consideră. Existenţa, prin bănuirea descinderii acesteia din
Realitate, este reperul de bază al vieţii prin trei atribute ce permit
accesul spre sensul trăit al acestei existenţe. Acestea sunt iubirea, tristeţea şi supărarea, cu
întregul lor înveliş format din celelalte stări ale firii umane.
Realitatea nu este, nici măcar în închipuire, substanţă,
energie, timp sau spaţiu. Este acea existenţă păstrată în informaţie, a cărei
cunoaştere este posibilă. Firescul de a nu cunoaşte acea informaţie, existentă
dar nealcătuită de om şi neîntemeiată încă într-o minte este lumea în care ne
petrecem noi vieţile.
Iubirea dintre un om şi un alt om este, în cel din urmă
înţeles, o validare obligatorie din exteriorul relativ fiecăruia şi o validare reciprocă
a existenţei fiecăruia dintre aceştia. Este vorba de acea existenţă despre care
spuneam mai sus că o are Realitatea. Omul este la rândul său o existenţă
informaţională înainte de a fi palpabil şi de a se mişca pentru a se înscrie
într-o viaţă. Chiar şi Informaţia numită Om
este o Realitate necunoscută în mod firesc de către alte vietăţii ale naturii.
Tristeţea omului este, în cel din urmă înţeles, o stare din
afara iubirii care validează o conştienţă mereu discutabilă a acelei existenţe
informaţionale. Tristeţea este o întrebare asupra neechivocului pe care îl
aduce iubirea pentru a crede în adevărul de a exista.
Făra ascunzişul în social al ,,credinţei în a exista cu
siguranţă”, nici iubirea si nici trieteţea nu ar fi suficiente pentru o
descriere interioară a descinderii omului dintr-o Realitate.
Supărarea omului este, în cel din urmă înţeles, o trezire,
atât din iubire cât şi din tristeţe. Este un capăt al acestui şir de pietre
aşezate în râul ce trebuie perpetuu trecut pentru a trăi.
Pentru a rămâne pe drumul vieţii, înfruntând iubirea,
tristeţea şi supravieţuind supărării, validarea ideii de a crede în adevărul de
a exista se poate căuta la Dumnezeu.
Aceasta explică de ce nu este posibilă o existenţă
conştientă a unei lumi, a unor fiinţe, fără o terţă existenţă informaţională, a
unei fiinţe supreme, numită Divinitate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu